VSS UTUSAN MELAYU

Lagi 5 hari VSS Utusan Melayu . Seramai 800 pekerja akan meninggalkan syarikat . Sebagai ' bekas " saya turut merasa sebaknya . Adakah Saad di Utusan Melayu Johor Bahru juga menerimanya ? Saad adalah sahabat saya di Utusan . Dia lebih dari seorang sahabat . Bila ada konflik rumahtangga saya akan makan minum dan tidur di rumahnya . Bila waktu pagi dia akan menumpang kereta saya ke pejabat Utusan di Jalan Serampang . Saad tidak ada kereta atau motor
Itu dahulu . Sekarang saya kembali ke hometown di Shah Alam . Bulan Julai yg lalu saya balik ke JB . Saad telah pun membeli kereta . Malam itu saya tidur di rumahnya . Esoknya dia tumpang kereta saya ke pejabat Utusan . Saya sengaja minta dia jgn bawa keretanya . Sengaja.....utk mengingati hari2 yg telah berlalu di JB . Tetapi sekiranya Saad juga telah mengambil VSS , nampaknya saya tiada sesiapa lagi di sana . Dia ada beritahu saya jika dia ambil VSS , mungkin akan pulang ke kampungnya di Parit Buntar . Maka sepi lah Johor Bahru . Tanpa Saad tanpa Utusan Melayu !
- Rayyan Adam -

Comments

Popular posts from this blog

KISAH KEBANGKITAN CHINA

SWEET MEMORY